Autodesk Vault won't start after Windows Update

Autodesk Vault won't start after Windows Update

A few days ago Microsoft started to share a Windows Update that affects a lot of computer security settings.
If this update is installed on a server that has Vault Server installed, you may not be able to login and the following error message may appear on your computer:

"Vault Basic 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

"Vault Workgroup 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

"Vault Professional 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

Should the issues occur please see below the articles on how to fix this issue on Autodesk Knowledge Base:

https://knowledge.autodesk.com/support/vault-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Error-could-not-find-the-Data-Management-Services-on-SERVERNAME-in-Vault-Step-10.html

Blogg

Det ska vara enkelt att använda digitala verktyg – ta ett steg i taget

20 september 2021

Byggbranschen brukar räknas som en konservativ bransch och även om det länge funnits digitala hjälpmedel för samverkan har arbetssättet i många projekt utgått från ett traditionellt tänk vad gäller filhantering. Det innebär att informationen i många fall fortfarande har uppdaterats lokalt och bygger på att projektdeltagarna aktivt delar senaste versionen.

Läs mer
Blogg

Smarta digitala verktyg sparar tid

09 september 2021

Riktigt användarvänliga digitala verktyg är ofta skapade av de som själva jobbat inom området och som vet vilka problem de ska lösa. Bluebeam är ett sådant verktyg som underlättar arbetet med tunga ritningsfiler som ska hanteras och granskas.

Läs mer