Jobbannons

Field Marketing Sverige

Har du erfarenhet av Field Marketing inom B2B som du vill fortsätta att utveckla? Motiveras du av att bidra till utveckling av affären genom samspelet mellan sälj och marknad? På Symetri erbjuds du en tjänst med fokus på den digitala marknadsföringen där du snabbt blir en viktig del av företaget och deras fortsatta tillväxt.

Field Marketing Sverige

Om Symetri

Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och industrisektorn att optimera arbetsflöden, underlätta datahantering och förbättra kvaliteten under designens livscykel. Med över 450 skickliga medarbetare och 150 000 dagliga användare i norra Europa har de gett sina kunder experthjälp som täcker allt från 3D-modellering och simulering till produktlivscykelhantering och byggnadsinformationsmodellering. Många av deras lösningar följer Lean-principerna och fördelarna inkluderar lägre utvecklings- och produktionskostnader, minskad materialanvändning och därmed kan kunderna snabbare få ut nya produkter på marknaden. För att inte tala om att ge mer utrymme för kreativitet och bättre slutresultat. Symetri är en del av Addnode Group och bildades 1989.

Du är en del av marknadsteamet för AEC (Architecture, Engineering & Construction) med idag 5 personer placerade i 4 länder. Du kommer att rapportera till AEC Nordic Marketing Manager. Du kommer också att vara en del av den globala marknadsorganisationen och jobba nära kollegor inom andra affärsområden. Symetri ser även att du delar deras grundvärderingar Passion, Teamwork, Courage och Change.

Arbetsuppgifter

Som Field Marketing kommer du att verka i nära samarbete med försäljningsavdelningen och dina nordiska kollegor inom AEC marketing. Syftet med rollen är att förmedla ett tydligt budskap gentemot Symetris kunder genom att leverera ett arbete med god kvalité. Dagliga arbetsuppgifter är att framställa content för events, kampanjer och andra aktiviteter. Du ansvarar vidare för att ta initiativ till nyhetsbrev, uppdatering av hemsidan, kampanjsidor och uppföljning av kampanjer i de digitala verktygen. En av de första uppgifterna kommer vara att arrangera och vara en del av ett större digitalt event som äger rum under våren 2021. Vi ser gärna att du har ett intresse av att sätta dig in i kundernas verksamhet och utifrån detta utveckla aktiviteter för både det digitala och det mer personliga mötet. Slutligen förväntas du att tillsammans med teamet utveckla nya sätt att engagera kunder för att öka Symetris affär.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
  • Vi tror att du har någon av följande bakgrunder:
    • Minst 3 års erfarenhet av marketing inom B2B där digital marknadsföring varit en viktig del.
    • Erfarenhet av marketing inom B2C med inriktning på digital marknadsföring och du är nyfiken att lära dig mer om och arbeta mot B2B.
  • Erfarenhet av digitala verktyg för CRM och marketing automation, exempelvis Hubspot, Salesforce eller Microsoft Dynamics
  • Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Meriterande med erfarenhet av Google adwords och SEO
  • Meriterande med erfarenhet från teknik eller byggbranschen och / eller erfarenhet från marknadsföring i en återförsäljarroll.

För att lyckas i rollen är du en person som tar saker i egna händer och får saker och ting i mål på ett strukturerat sätt med ett tydligt syfte. Vi tror att du ser möjligheter med att kombinera digitala verktyg, social media och det personliga mötet i en digital B2B-miljö. Vidare tror vi att du är duktig på att samarbeta med andra då företagets organisation är platt och alla arbetar nära varandra oavsett position. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser fram emot att få lära känna dina nya kollegor oavsett roll eller avdelning. Slutligen tror vi att du är en person som trivs i en självständig miljö där du får driva dina arbetsuppgifter framåt och tycker om att få saker gjorda samtidigt som du bidrar till att gemensamt vidareutveckla sättet att arbeta med marknadsföring.

Övrig information

Start: Januari 2021
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Symetri. Sök tjänsten här.

Nyheter

AUTODESK UPPDATERADE TRANSAKTIONSPROCESS INTRODUCERAD I USA OCH KANADA

11 mars 2024

Under november 2023 introducerade Autodesk en liknande transaktionsmodell för alla mjukvaruköp som för Flex på den australienska marknaden. Efter en första testperiod har Autodesk meddelat att den nya modellen kommer introduceras i USA och Kanada senast den 10 juni 2024. Ingen tidslinje har meddelats för andra regioner; däremot vet vi att Autodesk har som avsikt att rulla ut den nya modellen globalt inom två år.

Läs mer
Nyheter

Nordic BIM Summit: 16 april 2024

04 december 2023

Välkommen till Nordic BIM Summit, ett av årets största event för dig som jobbar inom bygg- och infrastruktur. Ta del av de senaste trenderna. Anmäl dig här!

Läs mer