Field Marketing till Symetri

Har du erfarenhet av Field Marketing inom B2B som du vill fortsätta att utvecklas? Motiveras du av att bidra till utveckling av affären genom samspelet mellan sälj och marknad? På Symetri erbjuds du en tjänst där du snabbt blir en viktig del av företaget och deras fortsatta tillväxt.
Field Marketing till Symetri

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos oss på Symetri.

Om företaget

Symetri hjälper innovativa företag inom bygg och tillverkande industri att optimera sina utvecklingsprocesser, förenkla datahanteringen och förbättra kvaliteten genom produkternas hela livscykel. Med mer än 300 medarbetare och 100 000 användare i norra Europa erbjuder de effektiv vägledning i allt från 3D-modellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management) och BIM (Building Information Modeling).

Du är en del av marknadsteamet för AEC (Architecture, Engineering & Construction) med idag 4 personer placerade i 4 länder. Du kommer att rapportera till AEC Nordic Marketing Manager. Du kommer också att vara en del av den globala marknadsorganisationen och jobba nära kollegor inom andra affärsområden. Symetri ser även att du delar deras grundvärderingar Passion, Teamwork, Courage och Change.

Arbetsuppgifter

Som Field Marketing kommer du att verka i nära samarbete med försäljningsavdelningen och dina nordiska kollegor inom AEC marketing. Syftet med rollen är att förmedla ett tydligt budskap gentemot Symetris kunder genom att leverera ett arbete med god kvalité. Dagliga arbetsuppgifter är att framställa content för events, kampanjer och andra aktiviteter. Du ansvarar vidare för att ta initiativ till nyhetsbrev, uppdatering av hemsidan, kampanjsidor och uppföljning av kampanjer i de digitala verktygen. Vi ser gärna att du har ett intresse av att sätta dig in i kundernas verksamhet och utifrån detta utveckla aktiviteter för både det digitala och det mer personliga mötet. Slutligen förväntas du att tillsammans med teamet utveckla nya sätt att engagera kunder för att öka Symetris affär.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
  • Vi tror att du har någon av följande bakgrunder:
  • Minst 3 års erfarenhet av marketing inom B2B där digital marknadsföring varit en viktig del.
  • Erfarenhet av marketing inom B2C med inriktning på digital marknadsföring och du är nyfiken att lära dig mer om och arbeta mot B2B.
  • Erfarenhet av digitala verktyg för CRM och marketing automation, exempelvis Hubspot Microsoft Dynamics eller Salesforce.
  • Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Meriterande med erfarenhet av Google adwords och SEO
  • Meriterande med erfarenhet från byggbranschen och / eller erfarenhet från marknadsföring i en återförsäljarroll.

För att lyckas i rollen är du en person som tar saker i egna händer och får saker och ting i mål med ett tydligt syfte. Vi tror att du ser möjligheter med att kombinera digitala verktyg, social media och det personliga mötet i en B2B-miljö. Vidare tror vi att du är duktig på att samarbeta med andra då företagets organisation är platt och alla arbetar nära varandra oavsett position. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser fram emot att få lära känna dina nya kollegor oavsett roll eller avdelning. Du tycker om att få saker gjorda och samtidigt bidra till att gemensamt vidareutveckla sättet att arbeta med marknadsföring.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Sök tjänsten här.

Symetri brings BIM Track to Northern Europe

2019-09-10

Scandinavia is a hotbed of innovation in the built environment. We are pleased to be able to offer the next step towards improved communication as the new BIM Track reseller in Northern Europe.