System- och supportadministratör till Symetri IT-Services

Vi söker system- och supportadministratör till Symetri IT-services med placering i Solna.
System- och supportadministratör till Symetri IT-Services

Om tjänsten

Symetri AB växer och så även IT-Services som är Symetris interna IT-organisation vars uppgift är att tillhandahålla relevanta verktyg, lösningar, applikationer, support och infrastruktur till alla affärsenheter, regioner och länder inom Symetri gruppen.

Arbetsuppgifterna varierar med ansvar för hantering av interna system och serverinstallationer, applikationshantering, CRM och ERP stöd och användarsupport. Symetri använder sig till stor del av Microsofts produktportfölj så som Microsoft Azure, Office 365, Dynamics CRM och NAV.

En stor del av tjänsten är att leverera engagerad och proaktiv IT-drift. Du kommer vara delaktig i flera processer parallellt var på det krävs att du är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt. Vidare kommer du även ha kontakt med personer både internt och externt på flera orter i både Sverige och utomlands, så engelska är en naturlig del i vår kommunikation. Symetri fokuserar på sin kärnverksamhet och tjänster som adderar affärsvärde. Serverdrift och övervakning är outsourcat.

Ansvarsområden

  • Säkra IT-styrning med effektiva processer, standardisering och centralisering
  • Tjänsteoptimering och underhåll
  • PC och serveradministration
  • Teknisk support och utbildning
  • Användaradministration
  • Programvaruadministration och hantering
  • Nätverksadministration och säkerhet

Personliga egenskaper

Som person är du nyfiken och drivande. Du är en analytisk problemlösare, noggrann, serviceminded och ansvarstagande. Vidare är du bra på att kommunicera med personer på olika nivåer i organisationen på både svenska och engelska.

Din kompetens och erfarenhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av IT verksamhet på en bolagsnivå, en god teknisk förståelse och ett stort intresse av att hjälpa organisationen med problemlösningar och processer. Vidare är du van att arbeta tillsammans med såväl verksamheten som med olika externa leverantörer. Erfarenhet med Microsoft Dynamics NAV och CRM ser vi som meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlighet i rekryteringen av tjänsten.

Kvalifikationer

  • Serviceorienterad och strukturerad
  • Dokumenterad erfarenhet inom IT och Administration
  • Brinnande teknikintresse
  • Fördjupad kunskap inom Microsoft Enterprise Produkter så som Dynamics CRM, NAV, Windows Server, Office365 och Azure
  • Nätverk och säkerhet
  • Flytande svenska och engelska

Sök här

Tjänsten är placerad i Stockholm på vårt kontor i Solna. Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt till:

Lars Vrennhage
HR Operations
lars.vrennhage@symetri.com
+46 8 704 80 39 

Har du kompletterande frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Andersson, Team Leader IT-Services, fredrik.andersson@symetri.com, +46 8 28 40 04 eller Lars Vrennhage.