Symetris supportsida för WSP

Vad ingår i WSPs avtal med Symetri?

Vi ger alla WSP-anställda i Norden support på våra produkter inom Naviate samt på de Autodesk-produkter som används tillsammans med Naviate (ex. Revit, Civil3D). CRC-gruppen kan även kontakta oss om de arbetar i svenska projekt.

Vi ger ej support på:

        • Installationsfrågor. Information om vart du ska vända dig finns på WSPs Project Technology HUB.
        • På-platsen support eller schemalagda teknikgenomgångar.

 

Hur kommer du i kontakt med supporten?

Vår svarstid enligt avtal är inom fyra timmar.

  1. Klicka här för att skicka in ditt supportärende via email
  2. Registrera ditt ärende via vår supportportal
  3. Ring oss på 020-35 42 60 så tar vi emot och registrerar ditt ärende.
    Du kommer därefter att bli kontaktad av en av våra tekniska konsulter. Supporten är bemannad vardagar mellan 08:00-12:00 samt 13:00-17:00.
Fjärrstyr med Symetri HelpDesk genom TeamViewer.

 

Hur skapar du ditt konto i supportportalen?

Skapa nytt konto

Ring oss på 020-35 42 60 så hjälper vi er.


För befintliga användare
  1. Gå till supportportalen
  2. Klicka på knappen "Forgot your password?" och fyll i din e-postadress. 
  3. Lösenordet kommer att skickas per e-post till dig.
Efter sommaren 2020 måste alla tidigare användare göra detta steg.

Pinnacle Series

I plattformen Pinnacle Series finns nyttig information och utbildningsmaterial för er att ta del av kostnadsfritt.

Just nu laddar vi löpande upp videos där vi visar enkelt hur ni kan använda funktionerna i Naviate. I ert utbud finns även en del Autodesk utbildningar (tex för Revit, Civil3D).

Här hittar ni dessutom hela Naviate hjälpen med instruktionstexter och bilder.

Instruktionsvideos och Knowledgebase

Registrera dig kostnadsfritt i vår Naviate portal och få tillgång till material som visar hur du arbetar smartare genom t.ex. instruktionsvideos och kommande webinarier i bland annat Revit, Civil 3D samt Naviate.

Videos, white papers, tips och tricks

Kommande webinarier om Naviate för Revit

Kommande webinarier om Naviate för Civil 3D

On demand webinarier

FAQ - vanliga frågor & svar

Hur hittar jag inloggningsuppgifterna?

Titta i din inkorg, alternativt skräpinkorgen. Klicka på länken i mejlet för aktivera.

Varför kan jag inte logga in på Supportportalen?

Prova att resetta ditt lösenord genom att trycka på knappen. Om du inte får något e-mail vänligen kontakta oss på +4620-35 42 60.

När stänger ni ett supportärende?

När ni registrerat ett ärende hos oss tar vi kontakt via telefon eller e-mail. Om ni inte svarar gör vi ett eller flera försök. 
5 arbetsdagar efter att vi erbjudit en lösning skickar vi ett e-post meddelande om att ärendet stängs om inte återkoppling sker.

Vart kan jag se alla Naviate-filmer?

Via denna denna länk https://www.naviate.com

Vem kan jag kontakta vid frågor om vårt avtal med Symetri?

Varmt välkommen att kontakta Martin Burrows, se Martins kontaktuppgifter lite längre ner på sidan.

Kontakta oss för mer information

Martin Burrows
Martin Burrows
Sales, Building & Infrastructure