Support: Unable to obtain a license

Issue: 

When trying to start Inventor you find that you are unable to get a license from the license server even though there are licenses available.

Support: Unable to obtain a license

Solution:

Delete the folder C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS. This should force Inventor and other Autodesk products to ask what licensing you are using next time it opens.  Once restarted you select network license and repoint to your license server.

Blogg

BIM-dagar på FOJAB

25 februari 2024

Under två halvdagar under månadsskiftet november-december fick FOJABs anställda i Malmö möjligheten att delta i de arrangerade BIM-dagarna, ett samarbete FOJAB hade ihop med Symetri.

Läs mer
Blogg

Naviate Zero och vikten av hållbarhet i byggnadsdesign

21 februari 2024

Mycket har redan sagts om byggandets inverkan på koldioxidavtrycket, men det är fortfarande en lång väg att gå för att uppnå det. Symetri har antagit utmaningen genom att utveckla en lösning för arkitekter och konstruktörer som hjälper dem att göra miljövänliga materialval i början av designprocessen.

Läs mer