Per Ole Otterness
Att hantera projekt kan vara tidskrävande – särskilt när du arbetar med flera projekt och team samtidigt. I detta webbinarium visar vi hur Naviate kan hjälpa dig att arbeta smartare genom att automatisera repetitiva uppgifter, förbättra kontrollen och minska manuellt arbete.
📅 4 December 2025 |⏲️ 12:00–13:00 CET
På webbinariet får du se hur Naviate Cloud Manager, Naviate Nebula och Naviate Correspondence hjälper dig att spara tid, minska manuella moment och säkerställa jämn projektkvalitet i alla faser när du arbetar med Autodesk Construction Cloud (ACC). Lär dig hur du kan automatisera uppgifter som att skapa nya projekt och filöverföringar, förenkla kommunikationen och se till att din data alltid är säker, samtidigt som du ökar effektiviteten i hela arbetsflödet.
1. Skapa projekt
Att skapa projekt i ACC sker manuellt och ett i taget, vilket kan vara tidskrävande för dem som startar många projekt varje vecka. Med Naviate Cloud Manager påskyndar du avsevärt detta arbete.
2. Överför filer
Naviate Nebula gör det enkelt att kopiera material från ett projekt till ett annat utan att förlora filhistorik eller mappbehörigheter.
3. Medlemshantering i ACC
Medlemshantering i ACC är inte så smidig som den kunde vara. Därför har vi utvecklat Naviate Cloud Manager som låter dig ändra behörigheter eller lägga till medlemmar till flera projekt på bara några sekunder.
4. Ställ in schemalagd leverans
Många projekt kräver veckovisa leveranser av PDF-, DWG-, NWC-, IFC- och RVT-filer. Med Naviate Nebulas schemalagda filöverföring kan du ställa in det vid ett tillfälle och automatisera leveranser under hela projektets gång.
5. Kommunikation
ACC:s korrespondensfunktion är bra, men Naviate Correspondence förbättrar den genom att du enkelt kan lägga till e-postmeddelanden från Outlook direkt i projektet.
6. Säkerhetskopiera filer till lokal lagring
Naviate Cloud Manager har en schemaläggningsfunktion som automatiskt säkerhetskopierar filer från ACC till din lokala server, så att dina data alltid är säkra.
Symetris molnlösningar är byggda med ett öppet API, vilket gör det enkelt att integrera med dina befintliga system och arbetsflöden. Du kan koppla samman data sömlöst mellan olika plattformar, utan komplex utveckling eller anpassad kod.
Detta webbinarium är intressant för alla som arbetar som BIM-ansvarig/chef, projektkoordinator, arkitekt, ingenjör och alla som arbetar med Autodesk Construction Cloud eller vill modernisera sina projektarbetsflöden.
📅 Datum: 13 November
🕒 Tid: 12:00 - 13:00 (CET)
🌐 Språk: Engelska
Per Ole Otterness
Claus Vemgaard