COVID-19 INFORMATION: Vi stöttar din verksamhet

Det står nu klart att vi alla; samhällen, familjer, företag och organisationer påverkas av coronaviruset (COVID-19) och vi står inför svåra val. Vår prioritet på Symetri är att värna om våra kunders och anställdas hälsa och välmående och vi kommer göra allt vi kan för att stötta dig och ditt företags olika behov i dessa osäkra tider.

COVID-19 INFORMATION: Vi stöttar din verksamhet

Bästa kund,

Det står nu klart att vi alla; samhällen, familjer, företag och organisationer påverkas av coronaviruset (COVID-19) och vi står inför svåra val. Vår prioritet på Symetri är att värna om våra kunders och anställdas hälsa och välmående och vi kommer göra allt vi kan för att stötta dig och ditt företags olika behov i dessa osäkra tider.

Utmaningarna

Det är viktigt att så många som möjligt kan arbeta hemifrån under de kommande veckorna för att minska risken för smittspridning.

För vissa betyder det att arbetsuppgifter, resor och möten behöver ställas in. I situationer som dessa ser vi tydligt betydelsen av digitalisering och teknologi. Det är mycket som går att göra online såsom att hantera projekt och molnbaserade data, delta på interna och externa möten och inte minst dela med sig av kunskap och insikter.

Hur kan vi stötta dig?

Vi kan bistå dig med att etablera digitala lösningar för ditt företags olika behov.

Kontakta oss om du har behov av stöd eller råd gällande:

  • Säkerställa att medarbetare har tillgång till rätt verktyg och lösningar för era projekt.
  • Lösningar som gör det möjligt för alla medlemmar i ett projekt att arbeta i en gemensam och säker digital miljö oavsett var man befinner sig.
  • Kunskapsutveckling och support via digitala lösningar hjälpmedel och plattformar.
  • Support, installation, konsultation och programutveckling på distans.

Stor del av vårt tjänsteutbud utförs redan online. Under den kommande tiden kommer vi att förstärka och vidareutveckla vår digitala leveranskapacitet för att säkerställa att vi kan leverera våra projekt, supporttjänster och utbildning.

Vi kommer att göra allt för att stötta dig, ditt företag och era projekt så att ni kan fortsätta jobba utifrån dessa nya förutsättningar.  Våra experter finns tillgängliga för att ge råd och stöttning. De kan guida er kring hur ni sätter upp nya smarta arbetssätt så att ni fortsatt kan skapa värden för era kunder.

För aktuell och uppdaterad information hänvisar vi till vår hemsida.

Vi finns tillgängliga, så tveka inte att höra av dig:

Vår fokus ligger nu på att hitta nya sätta att navigera i denna situation och vi är fast beslutna att hitta de bästa lösningarna. Vi kommer göra detta så att vi på bästa sätt tar hand om dig som kund och genom att hjälpa varandra på alla sätt vi kan.

Ta hand om dig själv och dina nära och kära.

Vänligen,

Jens Kollserud
CEO Symetri 

Nyheter

BIM är vägen framåt för elkonsulter

26 maj 2021

BIM är en allt viktigare komponent även för elkonsulter. Det leder till effektiviseringar, ökad säkerhet men också en smidigare informationshantering i projekt med många inblandade. Allt fler ser behovet och fördelen av att tidigt kunna integrera med arkitekten och konstruktören för att hämta och dela information. Med informationsöverföring, där alla använder BIM och pratar samma ”språk”, så förenklas samordning, det blir enklare att göra ändringar och det går att hantera stora projekt mer effektivt.

Läs mer
Nyheter

Nurturing success – Andreas Näsman

16 mars 2021

Andreas Näsman is the Sales Manager for the Swedish manufacturing team. His day to day work is all about supporting his team of technical experts, product developers and account managers and supporting customers directly.

Läs mer