Sovelia PLM

Sovelia PLM

Förbättra informationskvaliteten och integrera produktinformation för att göra informationen mer lättillgänglig.

Sovelia banar väg för LEAN strategi till PLM

Sovelia PLM hjälper företag att skapa hållbara och effektiva affärsprocesser i samtliga led av produktens livscykel, från koncept till bortskaffande och återvinning av produkten. Sovelia PLM är enkel att konfigurera och ger användaren tillgång till funktioner som underlättar hanteringen och tillgången till produktdata under hela produktens livscykel. Symetris PLM-lösning innehåller förkonfigurerade verktyg och processer som är beprövade i branschen.

Sovelia PLM har ett integrerat administrationsgränssnitt, med alla funktioner som krävs för att kunna finjustera konfigurationer efter dina behov. Dessutom kan du enkelt ställa in systemparametrar, utan några som helst förkunskaper i programmering. Användargränssnittet bygger på branschstandard och är därför användarvänligt, vilket innebär att du enkelt gör de anpassningar du önskar och snabbt kan komma igång med arbetet.

Läs om hur våra kunder använder Sovelia PLM.

 

Fördelarna med Sovelia PLM

Minskar risken för onödiga kostnader och förseningar

Minskar risken för onödiga kostnader och förseningar

... och gör det möjligt att nå ut på marknaden snabbare.

Undviker fel

Undviker fel

... orsakade av felaktig produktinformation

Effektivt samarbete

Effektivt samarbete

... mellan projektteam och affärssystem.

Effektiva arbetsflöden i hela verksamheten

Effektiva arbetsflöden i hela verksamheten

... och integrationer efter behov: affärssystem, CRM, framtagning av anbud, Outlook.

Sovelia PLM-mallar

Sovelia PLM bygger på mallar som är resultatet av nästan 30 års erfarenhet inom PDM- och PLM-implementeringar i olika företag och branscher. Mallarna har stöd för bästa praxis i branschen, samtidigt som de kan anpassas efter din verksamhets specifika behov.

Production view

Production view

Gör det möjligt att upprätta produktstrukturer i enlighet med företagsspecifik produktionsverksamhet. Istället för att överföra materialförteckningar till affärssystemet kan man istället skicka över produktstrukturer. På så sätt blir det enklare för projekteringsteamet att skapa och upprätthålla produktstrukturer i PLM-systemet. Dessutom kan eventuella ändringar i elektroniska materialförteckningar enkelt uppdateras i affärssystemet.

Extranet / Supplier Collaboration

Extranet / Supplier Collaboration

Det är ett säkert sätt att samarbeta och dela information med externa parter. Det gör det dessutom enkelt att dela all relevant produktinformation med bland annat leverantörer, där den delade informationen exempelvis kan vara det översta objektet i en outsourcad sammanställning eller ett enda objekt. Processen kan automatiseras ytterligare om den länkas till inköpsorderprocessen i affärssystemet.

Project Data Management

Project Data Management

Effektivisera datahanteringen i dina projekt och gör det enklare att följa projektens utveckling. Det finns mallar för projektstrukturer, elektronisk granskning och godkännandeprocesser. I projektmallen är det möjligt att dela upp projektet i faser, uppgifter, portar (milstolpar) och objekt. Med hjälp av dessa kontrollpunkter kan du följa projektets utveckling, beroende på om projektdokumentationen är klar.

Item and BOM Management

Item and BOM Management

Omfattar objekt, strukturer, dokument och annan produktrelaterad information. Mallfunktionerna kan integreras i flera olika CAD-system på marknaden.

 Engineering Change Management (ECM)

Engineering Change Management (ECM)

Utnyttjar fördelarna med elektronisk ändringshantering och säkerställer att samtliga projektmedlemmar arbetar med korrekta produktdata.

Engineering Change Request (ECR)

Engineering Change Request (ECR)

Gör det enkelt att dokumentera alla begäranden om ändringar i produktdefinitionen.

 Engineering Change Order (ECO)

Engineering Change Order (ECO)

Konfigurera med syftet att stödja de specifika uppgifter som gör det möjligt att på ett kontrollerat sätt fördela arbetet mellan enskilda medarbetare eller team. ECO-processen kan kontrollera komponentstatus i affärssystem.

Sales Configurator

Sales Configurator

Ger användarna stora konkurrensfördelar genom att minska ledtiderna, automatisera arbetskedjan från offert till tillverkning, öka effektiviteten, minska risken för fel till följd av den mänskliga faktorn och öka kundnöjdheten.
Ytterligare information hittar du här.

 Installed Base Management

Installed Base Management

Hantera enskilda produktstrukturer för enheter som kommer att eller redan har levererats. Strukturen för den levererade enheten kan kategoriseras enligt servicekrav och omfattar även reservdelar och underhåll.

Integration

Integration

Sovelia Integrator-mallen gör att du kan skicka och ta emot produktinformation direkt till ERP-system lokalt eller i molnet. Dessutom kan du publicera dokument till en annan lagringsyta/server. Man kan också via andra applikationer för hantering av data (t.ex. SharePoint), ta emot data från andra ERP-system och få presenterat informationen i realtid på utvalda molnplattformar.

"Tack vare Lean PLM har vi kunnat leverera större volymer, samtidigt som användarnas effektivitet har ökat med i genomsnitt 20 %."

Per Benkowski, CTO, Scandinova Systems AB, Sverige

Som Sovelia-kund har du tillgång till Sovelia Knowledge Base. Där får du tillgång till mer teknisk information om våra olika Sovelia-lösningar såväl som de senaste uppdateringarna i versionerna.

Klicka här för att logga in på Sovelia Knowledge Base.

Kundreferenser

Visedo Oy investerar i Sovelia PLM för att säkerställa effektiv datahantering och hög kvalitet

Med Sovelia PLM säkerställer Visedo att man kan hantera produktinformation på ett effektivt sätt och att tillhörande dokumentation håller hög kvalitet. Dessutom får man tillgång till en framtidssäkrad PLM-lösning i en bransch som präglas av snabb tillväxt.

Read more

Sovelia används av Valmet på global nivå

Valmet är en ledande global utvecklare och leverantör av tjänster och teknik inom massa-, pappers- och energiindustrin.
Read more

Transtech håller produktionen i rullning med hjälp av lösningar från Symetri

Att kunna hantera information på ett effektivt sätt är helt avgörande vid avancerade tillverkningsprocesser. Transtech använder Autodesk Inventor som konstruktionsverktyg och har även implementerat Sovelia och Autodesk Vault för att förenkla hanteringen av produktinformation.

Read more

ScandiNova investerar i Sovelia för fortsatt tillväxt

ScandiNova är ett snabbt växande företag. Deras patenterade lösning för pulsgeneratorer har en nyckelfunktion inom röntgen, cancerbehandling och partikelacceleratorer, vilket gör det till en efterfrågad produkt på marknaden.

Read more

Sovelia används i jakten på svart guld på havets botten

När undervattenspecialisten Qinterra Technologies var på jakt efter ett nytt PLM-system föll valet på Sovelia från Symetri.

Read more

Normet kombinerar Autodesk Vault och Sovelia PLM i sitt arbetsflöde

Normet, en ledande leverantör av utrustning för arbete under mark, använder Autodesk Vault och Sovelia PLM som en kombinerad produktlösning.

Read more

NewIcon ökar leveranstakten till sina kunder med hjälp av PLM

Med all produktinformation samlad på ett och samma ställe har det blivit enklare för NewIcon att hantera livscykeln för all utrustning i samtliga faser, samtidigt som produktdokumentationen har blivit mer lättillgänglig.

Read more

Kontakt

Andreas Näsman

Andreas Näsman

Product Design & Lifecycle

Vill du ha ytterligare information?

Skicka in dina kontaktuppgifter, så återkommer en av våra säljare till dig.

Vi kommer att behandla dina personuppgifter i syfte att hantera din anmälan. Läs mer i vår Privacy Policy om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.

Relaterade produkter